Клас:___________
П.І.:___________________________________
Контрольна
робота № 2
11 клас
1. Проста
речовина хлор:
а) важкий
газ зеленого кольору; б) бура летка
рідина;
в) отруйна
речовина; г)
добре розчиняється у воді.
2. Якісна реакція
на карбонат-іон:
а) дія
розчинних солей Аргентуму;
б) дія
розчинних солей Барію;
в) дія
сильних кислот;
г) дія
індикатора.
3. Тільки окисні
властивості Сульфур проявляє в сполуці:
а) SO3; б) H2S;
в) SO2; г) H2SO3.
4. Скло для шибок
одержують у результаті сплавлення:
а) Na2CO3, CaCO3, SiO2; б) Na2Cl,
CaCO3, SiO2;
в)
CaCl2, CaCO3, SiO2; г) Na2CO3,
NaCl, SiO2.
5. Формула
нітратної кислоти:
а) HNO2; б) N2O3;
в) HNO3; г) H3N.
6. Солі
фосфатної кислоти застосовуються:
а) як
вибухові речовини; б) для
виробництва добрив;
в) для
виготовлення гуми.
7. Запишіть
рівняння реакції для здійснення перетворень:
Na2SiO3 → H2SiO3 → SiO2 →
MgSiO3.
8. Напишіть
йонно-молекулярні рівняння реакції взаємодії:
а) натрій
сульфіту та хлоридної кислоти;
б) амоній
нітрату й барій гідроксиду.
9. Аргентум
нітрат масою 8,5 г прореагував із хлоридною кислотою.
Випав білий
нерозчинний осад масою 7 г. Обчисліть масову
частку
виходу продукту реакції від теоретично можливого.
10. Крізь розчин
кальцій гідроксиду масою 50 г з масовою часткою
74%
пропустили карбон (IV)
оксид об’ємом 12,5 л (н.у.).
Обчисліть
масу солі, що утворилася.
виконана ___
.______________.2020р
Учнем
(ученицею) 11
----класу
________________________________________
(Прізвище, ім’я)
Тема: Практична робота 2
«Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами»
Варіант 1
Мета: навчитися експериментально доводити наявність генетичного
зв’язку між неорганічними речовинами на прикладі складеного фрагмента
генетичного ланцюга
Завдання:
складіть фрагмент генетичного ланцюга з речовин у наведених переліках.
Складіть план експерименту для здійснення хімічних перетворень за цим ланцюгом.
Перегляньте відео проведення дослідів і опишіть спостереження та складіть рівняння реакцій. Для реакцій йонного обміну складіть молекулярне та йонно-молекулярне рівняння.
Оформіть звіт, давши відповіді на питання.
Перелік 1. Мідь → купрум (ІІ) оксид → купрум(ІІ) сульфат → купрум (ІІ) гідроксид→ купрум (ІІ) нітрат
Правила безпеки: Перегляньте відео за посиланням https://youtu.be/BiuvThAaO18
Хід роботи
Перегляньте відео
за посиланнями та запишіть спостереження і хімічні реакції до дослідів
Перелік 1 . Запишіть фрагмент генетичного ланцюга хімічними формулами
________ →
_________ → _________ → ________ → _________ .
Відповідно до даного генетичного ланцюга запишіть порядок
виконання експерименту. (використовуйте посилання на відео досліди)
1) 1) Перегляньте відео фрагмент https://cutt.ly/NygjkiB та запишіть:
порядок виконання експерименту (записати
які дії потрібно виконати для першої ланки генетичного ланцюга) _________________________________________________________
Спостереження
-
запишіть,
яку ознаку реакції ви спостерігали під час досліду;
_____________________________________________________________
- складіть рівняння реакцій. Для реакцій йонного обміну складіть молекулярне та йонно-молекулярне рівняння.
____________________________________________________________________
Висновок:_______________________________________________________
________________________________________________________________
2) Перегляньте відео фрагмент https://cutt.ly/bygkYu0 та запишіть:
порядок виконання експерименту (записати
які дії потрібно виконати для другої ланки генетичного ланцюга) __________________________________________________________
Спостереження
-
запишіть,
яку ознаку реакції ви спостерігали під час досліду;
_____________________________________________________________
- складіть рівняння реакцій. Для реакцій йонного обміну складіть молекулярне та йонно-молекулярне рівняння.
____________________________________________________________________
Висновок:_______________________________________________________
________________________________________________________________
3) Перегляньте відео фрагмент https://cutt.ly/AygluO8 та запишіть:
порядок виконання експерименту (записати
які дії потрібно виконати для третьої ланки генетичного ланцюга) __________________________________________________________
Спостереження
-
запишіть,
яку ознаку реакції ви спостерігали під час досліду;
_____________________________________________________________
- складіть рівняння реакцій. Для реакцій йонного обміну складіть молекулярне та йонно-молекулярне рівняння.______________________________________________________________
Висновок:_______________________________________________________
§33-34 Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук


§32 Біологічне значення металічних і неметалічних елементів


§31. Сучасні силікатні матеріали





31. Сучасні силікатні матеріали
31.1. Поняття про скло
Скло (сплав кількох речовин) | ||
Сировина | Чистий кварцовий пісок SiО2, сода Na2CO3, вапняк CаCO3. Ці речовини ретельно перемішують і сильно нагрівають. Домішки Mg надають хімічну стійкість; Аl2О3 – міцність; РвО – кришталь. | |
Хімічний процес | Na2CO3 + CaCO3 + 2SiO2 ![]() Плавлення, охолодження до +1000оС. Розплавлене скло поступово загустає, утворюючи спочатку в’язку масу, якій можна надати будь-якої форми: а) видування (ламп, пляшок); б) пресування (ґудзики); г) прокатка (листове); д) витягування (трубки). | . |
Види | До складу скла входять силікати Na і Ca, або у спрощеному вигляді: Звичайне скло – Na2O • CaO • 6SiO2; тугоплавке – K2O • CaO • 6H2O; кришталеве – K2O • PвO • 6SiO2; кварцове – із чистого SiO2; кольорове (з домішками відповідного оксиду металу: CoO – синє, Cr2O3 – зелене, FeO – брудно-зелене, CuO – синьо-зелене, NiO – коричневе або фіолетове, Cu2O – червоне, CdS – жовте). Рубінове – з домішками Au, Cu. | |
Різовиди | Скловолокно – тепло-, електроізолятор, для пошиття спецодягу; склопластик – міцний як сталь, не гниє; склотекстоліт – для конструкційного матеріалу, не гниє, легко обробляється; ситали – для виготовлення апаратури для хімічних виробництв, деталей машин, труб, електроізоляторів. Скло стійке проти дії радіації. | |
Застосування | Посуд, оптика, тара, скло, кварцові лампи, апаратура, деталі машин і механізмів. |
Поняття про КИСЛОТНІ та лужні ґрунти.
(параграф 30)

11 клас
Відповіді надсилати на ел. chemistry.nvk26@gmail.com
Немає коментарів:
Дописати коментар