Химия, хімія, сhemistry

Завдання 8 клас


 ел.адресу  chemistry.nvk26@gmail.com)

Клас:___________ П.І.:___________________________________

Контрольна робота № 2

8 клас

І. Початковий рівень.

1. Вкажіть формулу солі, яку використовують люди для приготування їжі:

а) NаCl; б) КCl; в) NаNО3; г) НCl.

2. Розчин основи змінює колір індикатора лакмусу на:

а) синій; б) не змінює; в) рожевий; г) безбарвний.

3. Встановіть відповідність між формулами речовин та їх назвами:

а) Fe2О3; б) Fe2 (SО4)3; в) Fe( NО3)3; г) Fe(ОН)2.

1) ферум (ІІІ) сульфат;  2) ферум (ІІІ) оксид;  3) ферум (ІІІ) нітрат;   4) ферум (ІІ)гідроксид.

4. Формули оксиду, основи, солі відповідно:

а) Fe2О3; Н24; КОН; б)К2О; Fe(ОН)2; СаСО3.

5. Вкажіть ряд речовин, в якому наведено тільки оксиди :

 а) K2SO3 ;  NaOH  ;  HCl ;      б) NaCl ;  CaSO4 ; BaI2 ;    в) CaO ; Na2O ;  Al2O3 .

6. Напишіть формули кислот :   сульфітна,    фосфатна,    хлоридна.

7. Позначте назву основи :

а) Калій хлорид ;  б) Натрій гідроксид  ; в) Алюміній сульфат ; г) Магній оксид.

8. Складіть формули солей :  Калій хлориду,  Магній карбонату,  Цинк нітрату.

 

ІІ. Середній рівень.

1. З перерахованих властивостей вкажіть ті, які характерні для солей:

а) взаємодіє з водою; б) взаємодіє з металами; в) взаємодіє з кислотами.

2. З натрій гідроксидом взаємодіють:

а) Nа2СО3; б) Fe2 (SО4)3; в)FеCl3; г) FeSіО3.

3. Закінчіть рівняння реакції : СuО + Н24 →.      Це реакція:

а) сполучення;  б)розкладу;  в)обміну;  г) заміщення.

 

ІІІ. Достатній рівень.

1.Запишіть рівняння реакції і укажіть загальну суму коефіцієнтів в рівнянні реакції взаємодії фосфор (V) оксиду з водою :   а) 7    б) 5  в) 6   г) 4

2. Зробіть необхідні обчислення і укажіть кількість речовини азоту N2 масою 56 г :

а) 1     б) 1,5  в) 2    г) 3

3. Завершити рівняння:

а)KOH + Zn (OH)2 →          б) SO3 + Mg(OH)2         в) Al2O3 + H2SO4

4. Здійсніть перетворення:

Mg → MgO → Mg(OH)2 → Mg3(PO4)2.

ІV. Високий рівень.

Обчисліть, коли утвориться більше водню: у результаті взаємодії суль­фатної кислоти з магнієм масою 10 г чи з цинком масою 10 г.



§42, 43  Генетичні зв’язки  між простими речовинами   й основними класами неорганічних сполук

1) Зробіть запис в зошиті:
     Генетèчний зв’язок — це зв’язок між речовинами різних класів, що ґрунтується на взаємоперетворенні речовин і показує походження одних речовин від інших.
Домашнє завдання : 
1. Підготуватись до контрольної роботи повторити § 24-41,  
2. § 43,  № 167, 168


§41 Хімічні властивості солей

1. Перегляньте відео
2. Зробіть запис у зошит
Властивості основних класів неорганічних сполук - Хімія. 9 клас ...
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
1. Зробити запис схеми
2. Письмово №158, 159


§40 Хімічні властивості кислот

1. Перегляньте відео:


1. Перегляньте презентацію та зборіть записи у зошиті:
Хімічні властивості кислот — урок. Хімія, 8 клас.
ДОМАШНЄ завдання (виконати до 11.05.2020)
1. Прочитати параграф 40.
2. Зробити конспект з теми.
3. Письмово №150 в), д),
№153


Відповіді на д\з від 20.04.2020
а) K2O + H2O →2 КОНб) CaO + H2O →Ca(OH)2в) Na2O + H2 → 2Na+H2O
г) CuO + H2 → Сu+H2Oд) BaO + 2HCl → BaCl2+H2Oе) Na2O + H2S →Na2 S+ H2O
а) Al2O3 +3SO3 →Al2(SO4)3б) MgO + CO2 →  MgCO3в) SO2 + H2O →HSO3
г) P2O5 +3H2O →2H3PO4д) CO2 + 2KOH → K2CO3+ H2Oе) SO3 + 2KOH → K2SO4+H2O

§38 Хімічні властивості основ

Перегляньте відео:

1. Зробити записи в зошиті:

Презентація "Поняття про основи. Класифікація"
Хімічні властивості основ - презентация онлайнПрезентація "Поняття про основи. Класифікація"


2. Запишить схему у зошит:

- Дія лугу на індикатори:24. Вивчаємо основи, їхні фізичні й хімічні властивості » Народна ...
Взаємодіють з кислотами KOH+HCl= KCl+H2O Взаємодіють з кислотними оксидами 2KOH+CO2 =K2CO3+H2O Взаємодіють з солями KOH+NaCl=KCl+NaOH Нерозчинні ро...
3. Добування В лабораторії: Розчиненням лужних металів у воді 2Na+2H2O=2NaOH+H2 CaO+H2O=Ca(OH)2 В промисловості електролізом розплавів нерозчинні осно...

§39 Амфотерні оксиди та основи

1.амфотерні гідроксиди
2. ДЕЯКІ АСПЕКТИ ХІМІЇ АМФОТЕРНИХ СПОЛУК - презентація з хімії
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
1. Опрацювати §38-39.
2. Зробити записи у зошиті (користуючись інформацією блога або підручником) .
3. Виконати завдання:№136, 138 (а, г, д), 
4. Тестові завдання №143-145

Оновлено 23.04.2020
Дом.завдання виконати до 27.04.2020

 37. Розрахунки за хімічними рівняннями

Для складання пропорцій беремо такі відношення: m/m; V/V; υ/υ, якщо: m (г), то V (л); m (кг), то V (м3); m (мг), то V (мл).
 1. Запишить алгоритм розв'язання задач:


1) Записуємо скорочену умову задачі.(ДАНО:...)

2) Пишемо рівняння реакції. 

3) Розставляємо коефіцієнти у рівнянні.

4) Підкреслюємо формули речовин, які нас цікавлять за умовою задачі.
5) Над формулами цих речовин записуємо дані з умови задачі.
6) Під формулами цих речовин зазначаємо кількість речовини (рівна коефіцієнту), молярну масу і масу. 
7) Масу їх розраховуємо за формулою: m = υ • M.
8) Складаємо пропорцію і розв’язуємо її.
9) Записуємо відповідь.

2. Опрацюйте приклади розв'язання задач у підручнику стор. 193-196.

3. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:
1) опрацювати параграф 37;
2) виконати письмово: № 131 стор.198 
УВАГА!!!! 
(Словесне пояснення до розв'язання задачі писати не потрібно!!!!!)
 Записуєте тільки ДАНО та Розв'язання!!!

4. Розгляньте  5 типів задач , які можна розв'язати за цим алгоритмом.

5. За бажання можна зробити запис розв'язання  цих задач у зошиті.

38.1. Визначення маси однієї речовини за відомою масою іншої речовини

Приклад 1. Скільки грамів хлоридної кислоти необхідно витратити, щоб розчинити залізо, маса якого 5,6 г?
1. Записуємо скорочену умову задачі.
2. Пишемо рівняння реакції. 
3. Розставляємо коефіцієнти у рівнянні.
4. Підкреслюємо формули речовин, які нас цікавлять за умовою задачі. 
5. Над формулами цих речовин записуємо дані з умови задачі.
6. Під формулами цих речовин зазначаємо кількість речовини (рівна коефіцієнту), молярну масу і масу. 
7. Масу їх розраховуємо за формулою: m = υ • M.
8. Складаємо пропорцію і розв’язуємо її.
9. Записуємо відповідь.
Дано:
m(Fe) = 5,6 г
Розв’язання:
m(HCl) – ?
 x/73 = 5,6/56; x = 73•5,6/56 = 73•1/10 = 7,3 г.
Відповідь: щоб розчинити залізо, маса якого 5,6 г, необхідно 7,3 г HCl.

38.2. Визначення об’єму однієї речовини за відомою масою іншої

Якщо за умовою задачі нас цікавить газ, то для визначення його об’єму замість молярної маси беремо молярний об’ємVm = 22,4 л/моль, і тоді:
V = υ · Vm,                     де υ – кількість речовини (коефіцієнт).
Приклад 2. Який об’єм водню (н. у.) виділиться під час електролізу води, маса якої 3,6 г?
1. Записуємо скорочену умову задачі.
2. Записуємо рівняння реакції. Підкреслюємо формули речовин, які нас цікавлять за умовою задачі. Над формулами цих речовин записуємо дані з умови задачі.
3. Під формулами цих речовин записуємо кількість речовини (коефіцієнт). 
За молярним об’ємом визначимо об’єм водню, а за молярною масою – масу води.
4. Складаємо пропорцію і розв’язуємо її.
5. Записуємо відповідь.
Дано:
m(H2O) = 3,6 г
Розв’язання:
V(H2) – ?
 Визначення об’єму однієї речовини за відомою масою іншої
3,6/36 = x/44,8; x = 3,6•44,8/36 = 4,48 (л).
Відповідь: під час електролізу води масою 3,6 г виділиться 4,48 л водню.

38.3. Обчислення кількості речовини одного реагента за відомою кількістю речовини іншого реагента або продукту реакції

Кількість речовини реагентів і продуктів реакції відносяться між собою, як їх коефіцієнти в хімічному рівнянні.
Приклад 3. Яку кількість речовини вуглецю можна спалити у кисні кількістю речовини 5 моль?
1. Записуємо скорочену умову задачі.
2. Записуємо рівняння реакції. Підкреслюємо формули речовин, які нас цікавлять за умовою задачі. Над формулами цих речовин записуємо дані з умови задачі.
3. Якщо за умовою задачі нас цікавлять лише кількості речовин, то для розрахунків беремо коефіцієнти. Під формулами цих речовин записуємо кількість речовини, яка відповідає їх коефіцієнтам.
4. Складаємо пропорцію і розв’язуємо її.
5. Записуємо відповідь.
Дано:
υ(O2) = 5 моль
Розв’язання:
υ(C) – ?
Обчислення кількості речовини одного реагента за відомою  кількістю речовини іншого реагента або продукту реакції
x/1 = 5/1; x =  = 5 (моль).
Відповідь: У кисні кількістю речовини 5 моль можна спалити вуглець кількістю речовини 5 моль.

38.4. Обчислення об’єму одного реагента за відомою кількістю речовини іншого реагента

Приклад 4. Який об’єм кисню (н. у.) витратиться на окиснення заліза кількістю речовини 0,2 моль?
1. Записуємо скорочену умову задачі.
2. Складаємо рівняння реакції. Підкреслюємо формули речовин, які нас цікавлять за умовою задачі. Над формулами цих речовин записуємо дані з умови задачі.
3. Під формулою заліза записуємо кількість речовини, а під формулою кисню – кількість речовини, молярний об’єм і об’єм.
4. Складаємо пропорцію і розв’язуємо її.
5. Записуємо відповідь.
Дано:
υ(Fe) = 0,2 моль
Розв’язання:
V (O2) – ?
Обчислення об’єму одного реагента за відомою кількістю речовини іншого реагента 
0,2/4 = х/67,2; x =67,2•0,2/4 = 3,36 (л).
Відповідь: V(O2) = 3,36 л.

38. 5. Обчислення маси одного реагента за відомою кількістю речовини іншого реагента або продукту реакції

Приклад 5. Яку масу речовини вуглецю можна спалити у кисні кількістю речовини 5 моль?
1. Записуємо скорочену умову задачі.
2. Записуємо рівняння реакції. Підкреслюємо формули речовин, які нас цікавлять за умовою задачі. Над формулами цих речовин записуємо дані з умови задачі.
3. Якщо за умовою задачі нас цікавлять кількості речовин, то для розрахунків беремо коефіцієнти. Під формулами цих речовин записуємо кількість речовини, яка відповідає їх коефіцієнтам.
4. Складаємо пропорцію і розв’язуємо її.
5. Записуємо відповідь.
Дано:
υ(O2) = 5 моль
Розв’язання:
υ(C) – ?
Обчислення маси одного реагента за відомою  кількістю речовини іншого реагента або продукту реакції
x/12 = 5/1; x=12•5/1 = 60 г.
Відповідь: У кисні кількістю речовини 5 моль можна спалити вуглець масою 60 г.
Оновлено 13.04.2020

                 Хімічні властивості оксидів (параграф 36)

1. Запишіть схему хімічних властивостей оксидів у зошит:

де  Ме - це означає метал,
Е - хімічний елемент.

 2. Дивись схему на  стор.191 

3. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ відео

3.  Домашнє завдання. 

1) Прочитати параграф 36.
2)  Закінчіть рівняння можливих реакцій:
а) K2O + H2O → …б) CaO + H2O → …в) Na2O + H2 → …
г) CuO + H2 → …д) BaO + HCl → …е) Na2O + H2S → …
а) Al2O3 + SO3 → …б) MgO + CO2 → …в) SO2 + H2O → …
г) P2O5 + H2O → …д) CO2 + KOH → …е) SO3 + KOH → …


Взаємодія води з оксидами

(параграф 35)
1.
Більшість оксидів здатні вступати в хімічні реакції з водою. 
Зазвичай ці реакції є реакціями сполучення, у результаті яких утворюються продукти приєднання води до оксидів. 

2. (Зробіть запис у зошит)
Речовини, що утворюються сполученням води з іншими речовинами, називають гідратами.

3.  Взаємодія води з оксидами неметалів




4.  Взаємодія води з оксидами металів (стор.181)

5. ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО

ДІЯ ІНДИКАТОРІВ НА РОЗЧИНИ


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

ПРОЧИТАТИ параграф 35 , виконати №122, 123  (до 13.04.2020)

Відповіді надсилати на ел. chemistry.nvk26@gmail.com


Відповіді до самостіної роботи від 26.03.2020

Зробіть записи в зошиті
Параграф 34

Солі — це складні речовини, що містять катіони металічних елементів та аніони кислотних залишків.
У формулах солей на першому місці пишуть символ металічного елемента, а потім кислотний залишок:
Назви солей складаються:
• для елементів зі сталою валентністю:
- для елементів зі змінною валентністю:

наприклад: FeSO4 — ферум (ІІ) сульфат, CuCl2 — купрум (ІІ) хлорид.
наприклад: K2SO3 — калій сульфіт, CaCO3 — кальцій карбонат; 
Алгоритм складання формул солей
(на прикладі натрій ортофосфату та алюміній силікату)
Поширення солей у природі
У природі солі є основною складовою більшості мінералів. Кухонна сіль — галіт; кальцій карбонат — мармур, вапняк, крейда; кальцій сульфат CaSO4 — гіпс та інші.
Солі відіграють важливу роль у процесах обміну речовин у живих організмах. Вони обов’язково присутні в м’язах, кістковій та нервовій тканинах. Наприклад, солі Калію відповідають за роботу серцевого м’яза. Натрію — за передавання нервового сигналу, завдяки чому організм сприймає інформацію ззовні та реагує на неї. Для росту кісток і зубів необхідні солі Кальцію.
Солі розчинені у клітинному сокові рослин. Недостатня кількість солей у ґрунтах знижує врожайність культур, тому сільське господарство використовує певні солі як мінеральні добрива.
Фізичні властивості солей
Солі — йонні сполуки. За звичайних умов це тверді речовини, з високими температурами плавлення та кипіння. Солі переважно безбарвні, або, як кажуть, білі. Це, наприклад, хлориди та сульфати Калію, Натрію,
Магнію, Цинку й інші. Деякі можуть бути забарвлені в різні кольори та відтінки: купрум(ІІ) сульфід CuS — чорний; нікель(ІІ) сульфат NiSO4 — зелений; кобальт(ІІ) сульфат CoSO4 — рожевий.

Встановити розчинність солей у воді можна за Таблицею розчинності.


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
параграф 34 (читити), виконати завдання письмово №112, 113   (до 10.04.2020)

Оновлено 01.04.2020

 1. Зробіть конспект у зошиті:
Взаємодія
металів
з кислотами§33

Реакції замішеня ─ це реакції, під час яких атоми простої речовини заміщують атоми одного з елементів складної речовини
2. Виконайте домашнє завдання ( до 06.04.2020)
§ 33№ 108-110



ШАНОВНІ УЧНІ! Чекаю ваші роботи до 01 квітня 2020!
(Далі ви отримаєте нову інформацію та завдання !)

«Кислоти, їх склад, назви, класифікація.
кислоти - це складні речовини, які складаються з атомів Гідрогену й
кислотних залишків. Їх класифікують за:
1) складом: оксигеновмісні та безоксигенові;
2) основністю: одно -, дво -, три - основні.

Оскільки Гідроген завжди одновалентний, то кислоти мають один кислотний
залишок.
Домашнє завдання.
·        Опрацювати параграф 32 підручника,
·        с. 162 табл.15 вивчити на пам'ять формули й назви кислот;
·        підготувати індивідуальне повідомлення на тему ,Життя й діяльність М. М. Бекетова".
·        №103, 106
Повторить параграф 30-31

Самостійна робота 
1.Укажіть формулу ортофосфатної кислоти:
а) HPO3;     б) H3PO4;             в) PH3;                 г) HF.
2. Укажіть сполуку, яка не належить до оксидів:
а) CO2;       б) МgO;               в) HCl;                 г) SO2.
3. Укажіть класифікаційну приналежність сполуки НNO3:
      а) одноосновна кислота;                 б) трьохосновна кислота;              
в) двохосновна кислота;                 г) безоксигенова кислота.
4. Укажіть тип реакції  Mg + 2HCl → MgCl2 + H2↑:
      а) заміщення;      б) сполучення;    в) обміну;   г) розкладу.
5. Укажіть формулу сполуки, назва якої купрум (ІІ) гідроксид:
      а) Cu2O;     б) CuO;                в) CO2 ;                г) Cu(OH)2 .
6.     Складіть формули сполук:
а) хром (ІІІ) оксид;                б) сульфітна кислота;
в) кальцій карбонат;              г) натрій хлорид.
7.     Укажіть формулу нітратної кислоти:
а) HNO3;    б) N2O5;               в) NaNO3;            г) HNO2 .
8, Укажіть сполуку, яка не належить до кислот:
а) H2CO3;   б) NaOH;             в) HCl;                 г) H2S.
9. Укажіть класифікаційну приналежність сполуки Н2SO4:
      а) одноосновна кислота;                 б) трьохосновна кислота;              
в) двохосновна кислота;                 г) безоксигенова кислота.
10. Укажіть формулу сполуки, назва якої хром (ІІІ) оксид:

      а) Cr2O3 ;    б) CrO;                в) CrCl2 ;              г) Cr(OH)2 .


Навчальні проекти (За бажанням)
4. Сполуки основних класів у будівництві й побуті.
5. Хімічний склад і використання мінералів.
6. Вирощування кристалів солей.
7. Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини.


Тема «Хімічні властивості кислот»

Матеріали до теми:





Відповіді надсилати на ел. chemistry.nvk26@gmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар